Target Account Selling (TAS)
Door het juist richten van de verkoop inspanning, op de juiste mensen, en op de juiste onderwerpen, verkort Target Account Selling (TAS) de verkoopcyclus en stelt de verkoop professionals in staat om succesvoller te zijn (meer omzet te genereren) .
Target Account Selling (TAS) is een gestructureerde, herhaalbare methode die verkooporganisaties in staat stelt om:
* de verkoopcycli te verkorten
* aantoonbare, unieke toegevoegde waarde voor de klant te definieren
* de verkoopkosten te verminderen door een efficientere toewijzing van middelen
* de omzet per medewerker te vergroten
* voorspelbaarheid van de omzet te verbeteren, een accuratere forecasr te krijgen en meer grip op uw klanten te krijgen
* nieuwe medewerkers sneller productief te maken en snel een succesvolle verkooporganisatie neer te zetten.
Workshop:
Target Account Selling (TAS) bestaat uit een 3-daagse workshop waarin de deelnemers leren
hoe een potentiele opportunity te kwalificeren,
een winnende strategie te bepalen,
de beslissers (dmu) op visuele wijze in kaart te brengen,
en een relatie strategie te bepalen.
De workshop wordt aangeboden in twee varianten:
Een in-house 3-daagse workshop die volledig door een gecertificeerde trainer wordt begeleid (TAS) en een variant van een voorbereidende eLearning gevolgd door een 2-daagse workshop onder begeleiding van een gecertificeerde trainer (e-TAS).
Ondersteunende hulpmiddelen :
Target Account Selling (TAS) biedt een aantal hulpmiddelen ter ondersteuning van verkoopsucces:
* het TAS Opportunity Plan, waarin de essentiele informatie en de activiteiten worden weergegeven.
* de Opportunity Assessment die verkoop professionals in staat stelt een opportuniteit effectief te kwalificeren.
Sommige klanten, die geen gebruik maken van een CRM systeem waarin TAS wordt ondersteund, kiezen voor de standalone TAS Navigator, een eenvoudig hulpmiddel om opportunity plannen te ontwikkelen, inclusief de mogelijkheid om de beslissers (DMU) in een organogram weer te geven.
Opvolging:
Een aantal aanvullende workshops ondersteunt de implementatie en het gebruik van de Target Account
Selling (TAS) methodologie:
* de Managing Target Account Selling Workshop (m-TAS) levert hulpmiddelen voor het salesmanagement om de ontwikkeling en het resultaat van de verkoop professionals te verbeteren.
* Marketing and Sales Alignment Workshops leggen de verbinding tussen de marketing en verkoop activiteiten van uw organisatie, waarbij Target Account Selling als fundament dient.
* Field Opportunity Reviews bieden een grondige review op een dag van drie tot vijf van uw TAS Opportunity Plannen voor de essentiele (must-win) deals.
Meer informatie met betrekking to TAS is te vinden op deze (engelse) Target Account Selling datasheet. U heeft Adobe Acrobat Reader nodig om dit document te kunnen lezen.
Naast de workshop voor verkoop professionals bestaat er ook een specifieke een-daagse workshop voor het sales management, Managing Target Account Selling (M-TAS).
Meer informatie over deze workshop voor het sales management vindt u op onderstaande productsheet :
Datasheet voor Managing Target Account Selling (M-TAS)
Indien u meer informatie wenst over het trainingsaanbod van De Zwarte Consultancy's stuur dan svp een email naar info@dezwarte.nl.
|